tisdag 28 april 2015

Croissants till frukost

Titel: Croissants till frukost
Författare: Annika Estassy
Förlag/utgivningsår: Bokfabriken, 2014
Antal sidor: 289

Detta är den fristående fortsättningen på Solviken, denna bok fokuserar istället på Gabriel och hans ex-fru Cecilia. De har blivit tillsammans igen för att försöka få sitt förhållande att bli som förr. Cecilia kan dock inte glömma det hon önskar mest av allt, att bli gravid. Hon är oerhört frustrerad att det inte hänt trots att de försökt så länge. Gabriel tänker att de behöver miljöombyte och därför lockas han av den gamla kompisen Antoine som erbjuder ett hus i Frankrike med renoveringsmöjligheter. 

Väldigt lättläst och tankeväckande liten bok. Precis som Solviken tyckte jag mycket om den. Författaren har ett sätt att skriva som jag uppskattar, plus att det finns fantastiska miljöbeskrivningar invävda i historien. Dock slutar boken mitt i en handling, det uppskattar jag inte lika mycket. Det känns lite snopet och ungefär som en cliff-hanger (som jag hatar!). 
Betyg: 4,5 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar