lördag 28 februari 2015

Sveket

Titel: Sveket
Författare: P.C. Cast & Kristin Cast
Förlag/utgivningsår: Månpocket, 2007
Antal sidor: 362

Detta är andra boken i House of Night-serien. Precis som i första boken utspelar sig historien i en värld där vampyrer och människor lever sida vid sida. Förvandlingen till vampyr tar många år och har man blivit märkt så måste man bo på ett vampyrinternat. Zoey har nu bott på Nattens hus ungefär en månad och hon har väldigt speciella krafter för att vara en nybörjare. Hon och hennes vänner förbereder den första ceremoni som hon ska hålla som Nattens döttrars nya ledare. Samtidigt försvinner tonårspojkar i staden och hittas senare döda med skärsår över hela kroppen. Samhällets ögon vänds mot Nattens hus och de vampyrer som bor där. 

Precis som jag skrev om första boken så är den här serien egentligen lite töntig och förutsägbar. Ändå fastnar jag i den och vill läsa färdigt. En sak som jag har väldigt svårt för inträffade dock i boken, Zoey hamnar nämligen i någon slags kärlekstriangel och har svårt att bestämma vilken kille hon gillar. Åh, vad jag stör mig på sånt! Den här gången handlar det inte heller om bara två killar, utan tre! Lite lägre betyg för den här boken än första, men jag kommer nog definitivt läsa vidare.
Betyg: 3 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar