onsdag 23 april 2014

The walking dead - tills döden skiljer oss åt

Titel: The walking dead - tills döden skiljer oss åt
Författare: Robert Kirkman
Förlag/utgivningsår: Apart förlag AB, 2014
Antal sidor: 144

Rick Grimes är en småstadspolis som blir skjuten i tjänst och faller i koma. När han vaknar upp igen är världen förändrad. Helt öde, med undantag för de många vandrande döda som verkar dyka upp lite överallt. Han beger sig mot Atlanta där han hittar sin fru och son. Tillsammans med en liten grupp överlevare försöker de försvara sitt lilla läger.

Jag har aldrig varit mycket för grafiska romaner (eller serier som jag automatiskt tänker). Jag kan inte säga mer än att den här boken var helt okej, men den grep mig inte nämnvärt. Jag kommer dock ge genren ytterligare någon chans innan jag ger upp!
Betyg: 2 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar