onsdag 12 februari 2014

I min brevlåda!

Eftersom jag verkligen kommit in i en läsperiod på sistone så kan jag inte hålla mig från att köpa hem lite nya böcker! Annars är jag en väldigt flitig besökare på stadens bibliotek (det ligger ju ändå på vägen till jobbet), men när det gäller nya böcker kan det vara svårt att få tag på ett exemplar någorlunda fort. Dessa tre böcker kom i alla fall med ett paket idag!


Farlig förmåga - Jessica Spotswood. Jag såg faktiskt den andra boken i denna serien på Bokus. Tyckte det lät väldigt spännande och äntligen en fantasy-bok utan vampyrer eller zombies! Dessutom måste jag säga att omslaget är riktigt vackert. Jag har i alla fall redan börjat läsa i denna så uppdatering kommer om vad jag tyckte!

Livet efter dig - Jojo Moyes. Oj, vad mycket jag har hört om den här boken! Det har skvallrats om den både bland kollegor, vänner och bokbloggare. Och alla verkar faktiskt rörande överens om att den är riktigt bra. Det är ju sällan bra att börja läsa en bok med höga förväntningar, men jag hoppas i alla fall att boken ska få mig att förstå alla dessa härliga rykten.

Kaninhjärta - Christin Ljungqvist. Även denna boken fick jag nys om efter att jag läst om den fristående fortsättningen på Bokus. Den låter väldigt spännande och lite kuslig!

Sen har jag såklart också svängt förbi biblioteket för att leta lite läsning!


Där hittade jag Gul utanpå av Patrik Lundberg som är Patriks berättelse om att vara adopterad från Korea. Det handlar också om hans resa tillbaka dit och möte med den koreanska kulturen. Jag kunde inte heller låta bli att låna sista delen i Holly Blacks serie om berörare, Det svarta hjärtat. Mycket bra läsning ligger framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar