fredag 28 februari 2014

Det svarta hjärtat

Titel: Det svarta hjärtat
Författare: Holly Black
Förlag/utgivningsår: B Wahlströms, 2013
Antal sidor: 300

Detta är sista delen i bokserien om Cassel och Lila som lever i en värld där det finns berörare. Berörare kan genom att nudda någon utförda olika slags "magi". Jag har tidigare läst Den vita katten och Den röda handsken. I denna sista del är Cassel förvirrad över vem han kan lita på och inte. Han är involverad med FBI och de vill att han ska spionera på sin bror och oskadliggöra en annan man. Samtidigt försöker han rädda sin mamma som riskerar att åtalas och hålls fången hos Lilas pappa, gangsterbossen. Vem är god och vem är ond? 

Denna sista del gjorde mig lite besviken. Jag hade svårt för att fångas i boken och ofta fick jag läsa om flera stycken eftersom tankarna vandrade iväg till annat. Det var först de sista 100 sidorna som jag kände att det verkligen var spännande. Har man dock läst övriga två böcker så blir detta en fin avslutning på historien.
Betyg: 2,5 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar