lördag 21 december 2013

Dash och Lilys utmaningsbok

Titel: Dash och Lilys utmaningsbok
Författare: Rachel Cohn och David Levithan
Förlag/utgivningsår: X Publishing AB 2010
Antal sidor: 305

Dash och Lilys utmaningsbok handlar om tonåringarna Dash och Lily som bor i New York. Boken börjar ett par dagar innan jul och sträcker sig till nyårsdagen. Både Dash och Lily är föräldrafria under julen och Lilys bror kläcker en idé om hur hon ska träffa en kille. Genom att lämna en röd anteckningsbok med utmaningar gömd i en bokhandel så "träffas" Dash och Lily. De börjar skriva till varandra i anteckningsboken och ger varandra utmaningar och nya ställen att lämna boken. 

Boken är full av julstämning (precis som jag hade hoppats) och har även en väldigt originell idé tycker jag. Det känns roligt att Dash och Lily lämnar anteckningsboken fram och tillbaka, inte lika förutsägbart som att träffas via internet menar jag. Både Dash och Lily känns som väldigt excentriska karaktärer, de är inte direkt som någon människa jag känner i verkliga livet. Tyvärr vet jag inte om jag gillar Dash så värst mycket, han känns som något av en besserwisser ibland! Förutom detta så tycker jag boken är charmig, lagom lättläst men ändå lite förutsägbar. 
Betyg: 3 av 5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar