torsdag 6 september 2012

Mera tankar om nya lägenheten!

Veckan har gått fort och jag har haft tusen små saker att göra... Imorgon är det redan fredag! I tisdags kväll var jag och kikade på den nya lägenheten som ligger bara ett stenkast från min nuvarande lägenhet. Själva huset är inte det snyggaste och trappuppgången mycket sliten även den. Lägenheten ligger på första våningen och det första som slog mig när jag gick in var det enorma köket som var direkt till vänster. Jättestort och med en stor diskmaskin som nuvarande ägaren gärna ville sälja vidare till oss. Ja tack sa vi på det! :D Vidare genom hallen så låg det en toalett rakt fram och sedan ett sovrum till vänster och ett vardagsrum till höger. Sovrummet var okej storlek med mycket inbyggda garderober. Vardagsrummet var stort men väldigt avlångt! Kan bli knepigt att möblera kände jag, men sambon såg genast framför sig hur han skulle kunna göra. En ytterst liten balkong fanns också.


Det bästa med lägenheten är att vi får lov att helt tapetsera och måla om! Det var nämligen i väldigt slitet skick och bostadsbolaget sa direkt att det var dags för lite renovering innan vi flyttade in. Det mest negativa måste jag säga är att inflyttning inte kan bli förrän i mitten av december... Vi kommer alltså få dras med dubbla hyror en månad eftersom vi helst vill att tapetsering ska vara klart när vi flyttar in. Men å andra sidan behöver vi då inte stressa med flyttstäd och liknande. Däremot är jag orolig för att hela december kommer bli på tok för stressigt och inget julmys :( December är nämligen min absoluta favoritmånad! Jag älskar julen och allt pyssel som hör dit. I år kommer jag antagligen inte kunna pynta ordentligt alls... Trist! Dessutom känns december så långt bort. Jag vill flytta nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar