lördag 11 augusti 2012

Var är Alaska?

För ett par dagar sedan skrev jag ju om boken Var är Alaska? som jag hade beställt. Har i princip sträckläst den och har bara ett kort stycke kvar, kände att jag ville nämna den igen! Så fantastiskt bra ungdomsbok så det finns inte. Karaktärerna är så levande och lätta att tycka om. Internatskolan som ungdomarna lever på är beskriven på ett varmt och målande vis. Det är nästan så att man själv känner sig som hemma när man läser om det! Hela boken är väldigt färgstark och full av både roligheter och sorgligheter. Precis som livet med andra ord. Mitt i boken kommer en oväntad tvist som verkligen skakade om mig. Det är ett säkert tecken på att du fått tag på en bra bok, när man känner sig genuint upprörd över något som händer i den! Jag skulle tipsa alla att läsa den här boken, man kommer inte att ångra sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar