onsdag 1 augusti 2012

Otursdag...

I förmiddags skulle jag och sambon ta bilen till affären, det var ju verkligen lättare sagt än gjort! Vi kommer ner till bilen och stoppar nyckeln i tändningslåset... Och sen ingenting! Det gick helt enkelt inte att vrida om nyckeln alls! Vi provade att lirka och fixa med ratten och byta nyckel och allt. Ingenting fungerade. Sambon provade också med låsolja för att se om det gick bättre, men det slutade bara med att han inte fick i nyckeln överhuvudtaget i låset. Så efter bara två veckor med ny bil så är vi billösa igen :( Det värsta är att den enda bilservice häromkring som kan ta emot vår bil har semesterstängt i två veckor till! Åh så trött jag blir!

Denna händelse fick verkligen in mina tankar i negativa banor. När man väl börjat tänka negativt är det svårt att sluta. Så jag har suttit och gått igenom allt som känns riktigt kasst i mitt liv just nu och därigenom fått mig själv att må ännu sämre. Någon som har ett tips på hur man kan få sig själv att må bättre igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar