lördag 25 augusti 2012

Lördagskväll...

Idag har vi varit på valpkurs med Pumba... Vi körde såklart vilse och kom fem minuter sent. Staplade in i ett litet rum där det redan satt massor med folk som blev helt tysta och stirrade på oss. Till råga på allt var Pumba helt lyrisk och drog så han nästan ströp sig själv vid åsynen av människorna och hundarna. Ingen bra start... Sen fick vi också banning på att vi hade glömt hundgodiset inför de praktiska övningarna. Det är ju inte lätt att komma ihåg sånt när man aldrig varit på hundkurs innan! :( Jag tog väldigt illa vid mig av de här två sakerna... Kändes otroligt pinsamt och obekvämt. Om två veckor ska vi tillbaka på ny kurs, jag hoppas dessa känslor har försvunnit till dess.

Annars har jag mest ägnat dagen åt att se film och ta det lugnt. Tidigt i morse såg jag den nya dokumentären om Woody Allen. Jag har aldrig varit något stort fan, men det var ändå intressant tyckte jag! Nyss tittade jag på den charmiga komedin Tamara Drewe. En engelsk film som utspelar sig på den engelska landsbygden. Jag råkar vara ett stort fan av just den engelska landsbygden! Allt ser så otroligt mysigt och hemtrevligt ut. Varje gång jag har sett en sådan här film så drömmer jag om ett hus på landet i flera veckor ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar