lördag 4 augusti 2012

Kvällspromenad och jobbfunderingar

Har nu varit ute på kvällens långpromenad med Pumba. Solen höll på att gå ner och människor verkade så avslappnade och glada. En man som stod ute i trädgården och grillade, två tjejkompisar som storskrattande och vinglande åkte rollerblades, en barnfamilj som badade i den spegelblanka sjön. Det är härligt med semestertider!

Funderade mycket på jobbet när jag gick på promenaden. Ju närmare jag kommer jobbstart desto mer tänker jag på det. Denna terminen kommer jag att ha en årskurs 6 i svenska och SO och en årskurs 7 i engelska. Egentligen vill jag ha en blandning av alla årskurser ända upp till nian, men tyvärr har man inte så mycket att säga till om när man inte är fast anställd. Jag älskar nämligen att jobba med de lite äldre barnen, i årskurs 8 och 9 har de precis börjat utveckla förmågan att diskutera och analysera på en helt ny nivå. Jag kommer verkligen sakna det den här terminen :( Men försöker behålla ett öppet sinne! Det kommer inte hjälpa om jag tar mig an mina nya klasser med irritation och deppighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar