tisdag 31 juli 2012

Sugen på att resa!

På sistone har jag verkligen blivit sugen på att resa någonstans igen! :) Det var nu tre år sen jag kom hem från min jorden runt resa och jag antar att det tog ett tag innan sugen kom tillbaks. Efter att jag fick min MS-diagnos så tänkte jag mycket på att jag kanske inte får chansen att resa igen, men efter att ha pratat med andra som har diagnosen så inser jag att så är inte fallet! Livet blir mycket vad man gör det till. :)
Har varit särskilt sugen på en kryssning runt Östersjön! Har kikat på detaljer och tyvärr är det ganska dyrt, men det ser annars perfekt ut! Man är borta lagom länge, får besöka tre olika länder och slipper dessutom flyga. Just den kryssningen jag tittat på stannar i Tallinn, Sankt Petersburg och Helsingfors.

Sen har jag och sambon pratat mycket om en tågluff i Europa! Ett par dagar i varje stad, cirka 4-5 av de stora städerna i Europa. Det skulle verkligen vara ett stort äventyr! :) Kanske som bröllopsresa när det väl är dags för det. Jag skulle vilja besöka Berlin igen och spendera massor av tid i Rom. Särskilt Rom lockar massor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar