tisdag 24 juli 2012

Paradise Lost 2 & 3

Nu har jag alltså sett uppföljningsdokumentärerna till Paradise Lost som jag skrev om igår. Man blir riktigt arg och frustrerad att det kan få gå till såhär, men jag tycker verkligen det är bra att media belyser en sån här sak. Det är som Damien (den ende av de tre som dömdes till döden) sa: Om ni inte hade varit här och gjort dessa dokumentärer hade de antagligen haft ihjäl mig och sedan tystat ner hela fallet. I augusti 2011 släpptes de tre slutligen, efter 18 år i fängelse. De blev tvungna att erkänna sig skyldiga till brotten dock och kan därför aldrig få en ursäkt eller skadestånd från staten. Hoppas verkligen de kämpar vidare med detta så de kan få sina namn rentvådda så småningom! Men det är i alla fall skönt att de kan få kämpa i frihet och slippa sitta och ruttna bort i en fängelsecell. Såg dessutom att Damien släpper en ny bok i september som jag är väldigt intresserad av att läsa. Life after death ska den heta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar