söndag 22 juli 2012

Ny lägenhet inom kort!

Jag har letat efter ny lägenhet i den lilla staden jag bor i över ett år nu. Det är en otrolig bostadsbrist och vissa av hyrorna är helt makalösa... Det kommunala bostadsbolaget har byggt en del nytt, men då till svindyra priser. Eller vad sägs om en tvåa för 8000 i månaden?! För de pengarna skulle man ju kunna ha ett jättehus! Jag och sambon har i alla fall inte haft någon tur med bostadsletandet... Trots att jag stått i bostadskö i tre år nu :(
Men efter pratande med bostadsbolaget så har jag nu fått löftet om förtur i bostadskön :) Jag har ju nämligen MS vilket ger en hel del olika symtom som gör det svårt för mig i min nuvarande bostadssituation. Jag bor nämligen på fjärde våningen. Utan hiss. Så nu behöver jag bara vänta på att en "lämplig" bostad ska bli ledig. Nämligen en i markplan som är någorlunda lik den jag har nu (i pris och storlek). Jag längtar som bara den! Det är snart fyra veckor sedan jag fick samtalet från bostadsbolaget. Problemet är bara att varken jag eller de kan säga hur lång tid detta kommer ta... Så jag väntar och väntar... Och väntar. Och längtar! Håll tummarna för att det snart ska komma en passande lägenhet!


1 kommentar:

  1. Jag bor i Göteborg och det är omöjligt att få tag på en lägenhet här. Så jag har näst intill gett upp och satsar på att spara ihop för att köpa en :)

    Du måste verkligen se One Tree Hill!! Den är så bra OTH och Gray's anatomy är mina favoritserier, men om jag bara fick välja en så hade det blivit OTH! ;)

    http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

    SvaraRadera