torsdag 19 juli 2012

MS-kompis, anyone?

Jag har funderat en hel del på min MS de senaste dagarna. Jag har ju relativt lätta symtom än så länge, vilket såklart är väldigt skönt. Men jag har funderat mycket på andra som har MS. Man pratar ju ofta med folk som känner någon som har MS. Jag känner också till ett par med sjukdomen, men jag kan faktiskt inte säga att jag har träffat någon annan som har MS. Inte som jag vetat om då jag träffade dem i alla fall.. Kan sakna det där lite! Skulle så gärna vilja ha någon vän som är i samma situation som jag. Dvs som har lättare symtom och den här oron om framtiden i kroppen. Det skulle vara otroligt skönt att ha någon i sitt liv som man alltid kunde prata om när det gäller detta... Som vet precis vad jag menar. :( Var hittar man sådana personer?


2 kommentarer:

  1. på familjeliv finns massa trådar! Senast jag såg tror jag dom var uppe i tråd 15. De är folk som har MS mest och endel med nära anhöriga. Borde liga under kännsliga rummet eller medlemstrådar. sök där!

    SvaraRadera
  2. Och det finns en fin facebooksida också om du inte är med där? Multipel Skleros MS sweden :-)

    Kul att du hittade min blogg och jag svarar gärna på frågor om du undrar nåt :-) jag har väl inte allra lättaste formen, men inte värsta heller.

    Kram!

    SvaraRadera