måndag 30 juli 2012

Molniga måndag

Måste ändå säga att jag inte mått så dåligt av min spruta den här gången! :) Känns jätteskönt. Sov gott och länge och hade bara lite ont i lederna igår kväll. Visst, idag är jag lite trött men inte alls som jag kan vara ibland! Det är svårt att beskriva den fatigue som följer med MS ibland (och i synnerhet dagen efter spruta för min del). Det är inte som vanlig trötthet, mer som en förlamande seghet som är som en tjock filt som du är invirad i. Det går liksom inte att bryta sig loss, det enda man kan göra är att vänta ut den. Helst i soffan :P

Dagen blir nog ändå lugn och skön. Molnen hänger tunga utanför fönstret, vilket betyder att det är svalt och skönt här i lägenheten. Pumba är dock lite rastlös så det får nog bli ett par långpromenader med honom :) En storhandling står också på schemat då kylskåpet gapar tomt... En helt vanlig måndag.

1 kommentar:

  1. Du skriver poetiskt o bra MJ. Jag kommer läsa fler inlägg!:) kram fia

    SvaraRadera