onsdag 16 maj 2012

Långhelg!

En hel dag med kompetensutveckling är nu avklarad! Härligt med fyra dagars ledighet framför sig vill jag lova :) Har nu insett att det bara är två veckor kvar tills jag ska sätta betyg... Har senaste tiden hela tiden känt att det är gott om tid kvar, men nu börjar jag inse att det faktiskt är mycket ont om tid! Men har bestämt att det inte ska bli något jobbande i helgen ändå! Måste kunna koppla bort arbetet och bara vara ibland med... Det är ändå det svåraste med att jobba som lärare! Oftast känns det som man jobbar dygnet runt. Om inte annat har man ständigt planering och annat som man går runt och tänker på.

Imorgon fyller i alla fall älskade lillebror år! :) Blir en sväng dit på kvällen för att grilla (hoppas vi) och ha det lite trevligt. Har köpt en liten hög med saker som han kan ha med sig när han ska åka på fotbolls-EM om en månad :) Både är och inte är avundsjuk på samma gång kan jag säga... Det är ju kul och spännande att åka så långt och få umgås med vänner. Men å andra sidan är jag så himla nöjd med att bara ta det lugnt och vara hemma just nu :) Vill inte känna den där ständiga pressen att man måste åka utomlands eller "hitta på" saker hela tiden. Man måste nog lära sig att bara vara också om man inte ska bli en sån där rastlös och orolig person. Ser i alla fall fram emot imorgon! :) Lagom med spänning för min del just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar