torsdag 31 maj 2012

Lång dag...

Det har varit två väldigt långa dagar på jobbet nu känner jag... Igår fick jag (via ryktesvägen) reda på att jag inte kommer bli erbjuden någon tjänst nästa läsår. De tjänster som ska tillsättas kommer istället att läggas ut och så får man söka precis som alla andra. Idag fick jag dessutom kika på tjänstefördelningen och det är ju inte mycket utrymme för några vikarietjänster direkt... Det betyder ju att alla vikarier som finns nu antagligen kommer att kämpa om de få platser som finns. Känns väldigt nedslående. Jag försöker nu förlika mig med tanken på att jag måste jobba någon annanstans i höst. Mycket jobbig tanke eftersom jag älskar min arbetsplats så fruktansvärt mycket. Både kollegor, elever och stämningen på skolan. Försöker att pressa mig själv och försöka se detta som en utmaning istället! En chans att arbeta på en annan skola och träffa på nya sätt att arbeta. Men det fungerar inte riktigt... Kanske måste få vara deppig ett tag?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar